dinsdag 14 juni 2011

muizen



Hallo, daar ben ik weer, ik ga schijven over muizen!
De naam muis word veel gebruikt bij kleine zoogdieren,
in het bijzonder bij de Huismuis.
Maar ook veel andere dieren worden als muis beschoudt,
vooral knaagdieren, ratten en muizen worden dan ook niet
als aparte groepen gezien, over het algemeen worden dieren
met een lange staart als muis gezien.
In Nederland en België zijn dan ook veel soorten muizen.
Hier noem ik er een paar.
Zo heb je de Huismuis, de Dwergmuis, de Bosmuis, Grote Bosmuis,
de Brandmuis, Woelmuis, Veldmuis en nog veel meer muizen.

groet
Wieneke

Dit heb ik van wikipedia (ik kon geen muizensite vinden!)

5 opmerkingen:

  1. Veel mensen doden mijn soortgenoten. (snif snif)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je misschien een lekkere muis voor mij?? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. IIIIIIEEEEEEEEKS!!! HEEFT IEMAND EEN MUIZENVAL VOOR MIJ????

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die klok is nieuw, hè? Best wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar ben ik weer! Ik vind jou blog echt super mooi, maar weetje hoe je het nog mooier kan maken? Daar komt-ie......
    KAAS! Lekkere oude kaas. Dan had jij de mooiste blog van het hele land!

    Ps: Als je geen oude oude kaas hebt, mag je best wel jong belegen kaas gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen